Περιπτώσεις Εμφάνισης
Ταξίδι

Είναι πολύ πιθανόν κατά τη διάρκεια ενός ταξιδιού να εμφανιστεί δυσκοιλιότητα, ακόμα και σε ανθρώπους που δεν είχαν μέχρι στιγμής έρθει αντιμέτωποι με το πρόβλημα. Αυτό μπορεί να συμβεί για πολλούς λόγους:

α) για πρακτικούς λόγους, π.χ. έλλειψη απαιτούμενου χρόνου ή παρουσία κακών/ακατάλληλων συνθηκών υγιεινής και

β) σε ψυχολογικά αίτια. Είναι πολλοί εκείνοι, οι οποίοι όταν αλλάζουν περιβάλλον δεν μπορούν να λειτουργήσουν «φυσιολογικά» σε πολλούς τομείς και χρειάζονται χρόνο για να προσαρμοστούν στις νέες συνθήκες. Οι συνέπειες μιας τέτοιας αλλαγής μπορεί να επηρεάσει ολόκληρο τον οργανισμό, από τον ύπνο μέχρι την λειτουργία του πεπτικού συστήματος.

Η δυσκοιλιότητα που εμφανίζεται κατά τη διάρκεια του ταξιδιού είναι περιστασιακή. Η άμεση αντιμετώπιση του προβλήματος ενδείκνυται σε αυτήν την περίπτωση, ώστε να βοηθήσουμε να επανέλθει η φυσιολογική λειτουργία του εντέρου, να προληφθεί η κλιμάκωση της έντασης του προβλήματος και να μην γίνει αιτία να «χαλάσουν» οι πολύτιμες μέρες των διακοπών.

Οι φυτικές ίνες μπορεί να παίξουν σημαντικό ρόλο τόσο στην πρόληψη όσο και στην αντιμετώπιση της ήπιας και μέτριας δυσκοιλιότητας. Οι φυτικές ίνες έχουν την δυνατότητά να προσροφούν μεγάλες ποσότητες νερού, έτσι βοηθούν ώστε το περιεχόμενο του εντέρου να είναι μαλακό και να ωθείται προς τα έξω με μεγαλύτερη ευκολία. Συνιστάται λοιπόν να ακολουθείται μια ισορροπημένη υγιεινή διατροφή πλούσια σε φυτικές ίνες (13 γραμμάρια ανά 1000 θερμίδες). Όμως, αυτό δεν σημαίνει ότι κάποιο άτομο με σοβαρή δυσκοιλιότητα, θα ξεπεράσει το πρόβλημα καταναλώνοντας τροφές πλούσιες σε φυτικές ίνες. Η αυξημένη κατανάλωση αυτών των τροφών μπορεί μάλιστα σε μερικές περιπτώσεις σοβαρής δυσκοιλιότητας να επιδεινώσει τα συμπτώματα και να προκαλέσει πόνους στην κοιλιά και έντονο μετεωρισμό.

Η κατανάλωση αρκετών υγρών, και ειδικά νερού, είναι σημαντική για έναν υγιεινό τρόπο ζωής. Η αυξημένη πρόσληψη υγρών συνιστάται για την πρόληψη της δυσκοιλιότητας, αλλά όταν έχει εγκατασταθεί δεν ανακουφίζει ιδιαίτερα τη δυσκοιλιότητα, εκτός από τις περιπτώσεις που προκαλείται από αφυδάτωση.

Η σωματική άσκηση επίσης, αμβλύνει το πρόβλημα της δυσκοιλιότητας, γιατί διευκολύνει την κινητικότητα του
εντέρου. Μέτριου βαθμού άσκηση μπορεί να συνεισφέρει σημαντικά στην πρόληψη και στην αντιμετώπιση της δυσκοιλιότητας. Αντιθέτως, πρόσφατες μελέτες αποδεικνύουν ότι η έντονη φυσική άσκηση ενοχοποιείται για μείωση του αριθμού και της έντασης των περισταλτικών κινήσεων του εντέρου -απαραίτητες για τη σωστή λειτουργία του εντέρου- ενώ όταν σταματά η άσκηση η λειτουργία του εντέρου ομαλοποιείται. Η αλήθεια στη συγκεκριμένη περίπτωση είναι ότι μια μέτρια σωματική άσκηση (όπως το ποδήλατο και το τρέξιμο) μπορεί να βοηθήσει στην πρόληψη και στην αντιμετώπιση της δυσκοιλιότητας, όταν αυτή είναι ήπια, σε όλες τις ηλικίες και ιδιαίτερα στους ηλικιωμένους.

Ένας σίγουρος και αποτελεσματικός τρόπος αντιμετώπισης της περιστασιακής δυσκοιλιότητας που εμφανίζεται κατά τη διάρκεια του ταξιδιού είναι η χρήση φαρμακευτικών σκευασμάτων που διατίθενται από το φαρμακείο, χωρίς ιατρική συνταγή. Ενδεικτικά, η φαρμακευτική ουσία δισακοδύλη, δραστικό συστατικό ιδιοσκευασμάτων που πωλούνται μόνο στα φαρμακεία, είναι δοκιμασμένη ευρέως σε παγκόσμια κλίμακα, για περισσότερα από 50 χρόνια και προσφέρει αποτελεσματική και προγραμματισμένη ανακούφιση. Συνιστάται σε κάθε περίπτωση να συμβουλευτείτε τον φαρμακοποιό ή τον γιατρό σας.